„Infuzia de Business”, editia a doua, eveniment organizat de OPTBR in colaborare cu despreSpa.ro, a avut loc vineri, 15.11.2019, la sala Titulescu, complex Romexpo.
In cadrul evenimentului am discutat cu doamna Lavinia Rasca, fondator Exec-Edu despre “Ce are de făcut Liderul pentru a-si menține motivată și performantă echipa?”.
Mai jos gasiti un rezumat al prezentarii:
• Oportunitatile apar si dispar foarte repede, de aceea spiritul antreprenorial devine esential. Cu ajutorul lui le putem obseva imediat, pentru a avea o perioada cat mai mare de exploatare si a obtine cat mai mult profit de pe urma lor. De altfel, spiritul antreprenorial nu mai este definit ca actiunea de a infiinta companii, ci ca predispozitia de a vedea oportunitati si de a le exploata, indiferent de resursele detinute in acel moment. De aceea spiritul antreprenorial devine o stare de spirit necesara in orice domeniu de activitate si in orice moment al vietii noastre.
• Nu trebuie sa te indragostesti de afacerile tale. Daca nu merge, inveti si iti asumi greselile. Vinzi si deschizi un alt business.
• Competitia nu se mai da in interiorul ramurii, ci se extinde la nivelul unor produse substituibile, din alte ramuri. Sa ne gandim cat de mult lupta publicatiile intre ele si cum de fapt principalii lor concurenti au devenit Google si social media.
• In noua era in care traim avem nevoie de lideri noi, cu simt strategic si care manifesta empatie fata de oamenii lor și care se adapteaza la schimbari.
Ce trebuie sa-si doreasca un lider? In primul rand sa obtina avantaj competitiv sustenabil. Asta inseamna ca pe termen lung, profitul companiei este mai mare decat profitul mediu al ramurii, deoarece clientii sunt incantati de produsele si serviciile companiei pe care o conduce. Pentru a avea avantaj competitiv, o companie trebuie sa fie eficienta, eficace si sa se dezvolte continuu si sa ofere o experienta de lucru excelenta angajatilor sai.
• Liderul se aseamana cu un dirijor:
ð Rolul lui nu este cel de a-i satisface pe clienti. Rolul lui este acela de a crea toate conditiile si de a armoniza activitatea oamenilor cu care lucreaza in companie si care sunt responsabili de satisfactia clientilor.
ð Atunci cand afacerea creste, focusul trebuie deplasat catre oamenii din companie, pentru a le da resursele si a-i invata pe ei sa se ocupe de clienti.
ð Leaderii autentici stau cu fata la oamenii lor, ca dirijorul la orchestra si ii armonizeaza prin strategia pe care o creaza si empatia pe care o manifesta. Iar oamenii stau cu fata la clienti, incantandu-i cu performanta lor.
ð Dezvoltă strategia care conduce la obținerea și menținerea avantajului competitiv.
ð Creează condițiile care să le permită oamenilor să o execute exceptional.
• Conditia de baza a succesului pe termen scurt este eficacitatea operationala. Fara aceasta nu putem discuta de nimic: paturile trebuie sa fie foarte confortabile, baile moderne si functionale, mancarea gustoasa si asa mai departe. A face lucrurile mai bine decat concurentii este de dorit. Dar nu este suficient. Companiile memorabile sunt acelea care fac lucrurile altfel, conform nevoilor clientilor lor pe care le anticipeaza si le stiu mai bine ca ei insisi, surprinzandu-i placut. O companie exceptionala nu-si propune sa fie cea mai buna. Are strategie. Strategia inseamna ce fac si ce nu fac pentru a-i satisface pe clientii MEI, care sunt poate alfel decat clientii altor jucatori din piata. Pe ei vreau sa-i satisfac.
• Deci strategia presupune sa intelegi nevoia clientilor TAI, sa le explici ce valoare unica le oferi printr-o propunere formulata memorabil si in care ei sa se regaseasca si apoi sa estimezi cat de valoros vor considera ei produsul sau serviciul tau, stabilind pretul in consecinta. Cu cat clientii percep valoarea ca fiind mai mare, cu atat vor fi dispusi sa plateasca mai mult. Chiar daca vor renunta la alte produse sau servicii.
• Dupa ce stabilim aceste lucruri, avem grija sa le realizam cu consecventa, fara fluctuatii dezamagitoare de calitate.
• Calitatea exceptionala si constanta a produselor si serviciilor este asigurata de oamenii cu care lucreaza liderii si care trebuie sa stea permanent cu fata la client. Ei sunt cei care observa ca la un moment dat clientii incep sa-si doreasca altceva. Daca sunt loiali si priceputi, daca au curaj, ei vor merge la lider sa-i spuna ca sunt necesare ajustarii de strategie.
• Conducatorii trebuie sa fie in acelasi timp antreprenori, adica sa observe oportunitatile de dezvoltare si sa le exploteze, sa fie lideri care dezvolta strategia si ii inspira pe oameni spre excelenta si manageri care creaza sisteme care permit eficienta, eficacitate, dezvoltare si experienta de lucru pozitiva.
• In acest fel se obtine si se mentine avantajul competitiv sustenabil si se obtine profit pe termen lung. Iar obtinerea profitului este fundamentala atat pentru proprietarul insusi, care a riscat si a facut eforturi, cat si pentru angajati, care au locuri de munca sigure, interesante si bine platite, pentru clientii incantati de servicii si produse si pentru societate in general, care se alimenteaza din taxele pe profit.
Va multumim si va asteptam la urmatoarele editii!
Echipa OPTBR